top of page

קורס להרגיש בבית 

שיפור ושכלול הנוכחות הטיפולית למטפלות ומטפלים
בשדה טיפולי הבית 

העבודה היומיומית שלנו כמטפלים בטיפולי בית חושפת אותנו להתמודדות עם אתגרים רגשיים שונים.

בין היתר אנו נדרשים להתמודדות לא פשוטה עם מטופלים ובני משפחתם שחוו או חווים סיטואציות טראומטיות מסוגים שונים. העומס הטיפולי במהלך עבודתנו עשוי לגרום לנו לתחושות של בדידות והצפה ולקשיים בהתמודדות עם אינטראקציות וסיטואציות מורכבות. 

בקורס "להרגיש בבית" אני מזמינה אותך להעמיק בקשר בין Self-Care לנוכחות טיפולית, ולקבל כלים להתמודדות הטיפולית בשדה טיפולי הבית.
 

טיפולי בית כשדה מורכב 

טיפולי בית מזמנים עבורנו סיטואציות מורכבות יותר מבכל מרחב טיפולי אחר. הסטינג שונה, יש לנו פחות שליטה, הוא לא ניטרלי ומזמן לנו אתגרים כגון: מפגש עם חוויות חושיות לא נעימות (ריח, מראות קשים), אינטראקציות מאתגרות עם המטופלים ובני הבית, עומס רגשי ופיזי ועוד. 

מחקרים מהשנים האחרונות מדברים על חשיבותו של ה Self Care ומוכיחים כי כאשר אנו כמטפלים לומדים איך לתת לעצמנו אמפתיה ולהיטען במשאבים, הנוכחות הטיפולית שלנו מתחזקת, האינטראקציה בינינו לבין המטופלים שלנו משתפרת, יכולתנו לתת להם אמפתיה גדלה וכך גם איכות הטיפול משתפרת ומביאה לתוצאות משמעותיות יותר. 

כמו כן אנו מסייעים לעצמנו במניעת שחיקה בעבודה, בשמירה טובה יותר על עצמנו במרחב מאתגר שכזה.

 

אני מזמינה אתכם להעמיק ולקבל כלים אשר עוסקים

בקשר בין Self Care לנוכחות טיפולית. 


בקורס זה נעמיק בקשר הטיפולי תוך חיבור לגישת ההתמקדות (focusing) ולגישת התמקדות בבית, אשר עוסקת במערכות יחסים קרובות. בקורס זה ניתן דגש על השילוב של כל אלו בתוך המרחב המיוחד של טיפול בבית.
במהלך המפגשים נפנה את הזרקור כלפינו, מטפלים העובדים בטיפולי בית, ונלמד להכיר בתחושות והחוויות שאנו חווים כמטפלים ולבטא אמפתיה לעצמנו וכלפי המטופלים ובני משפחתם.
עוד נלמד במפגשים כיצד כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להטעין את עצמנו בעזרת המשאבים שמתאימים לנו. 

בקורס נחקור ונחווה מהלכים שונים של התבוננות פנימית,  וכן התבוננות על סיטואציות שונות מתוך הטיפולים במרחב הביתי. נתרגל כלים ומהלכים אשר ניתן לקחת ולתרגל ביומיום וכן בעבודה עם מטופלים ובני משפחותיהם, במהלך ולאחר הקורס.

הלמידה בקורס היא בעיקר חווייתית. נתנסה בתרגילים שונים באמצעי הבעה שונים (כתיבה ועוד)- באופן אישי, בזוגות ובקבוצה. במהלך הקורס ינתנו סיכומים כתובים שיאפשרו לכם לחזור על העקרונות וליישם את הגישה ביומיום.

כמו כן הקורס ילווה בקבוצת פייסבוק בה יעלו חומרים נוספים להעמקה וניתן יהיה ליישם הלכה למעשה את מה שנלמד בקורס , הקבוצה תמשיך להיות פעילה עם ליווי שלי למשך חודשיים מסיום הקורס.

בנוסף לכך תערך פגישה אישית למשך שעה ורבע איתי - במהלך או בסיום הקורס.    

להרגיש בבית - מה בקורס?

מה תקבלו מקורס זה?

- הזדמנות לחקור ולהעמיק באינטראקציה הטיפולית בתוך הבית והייחודיות שבה 

- למידה והעמקה של מיומנויות טיפוליות מרכזיות – אמפתיה, נוכחות 

למידה של מיומנויות לטיפול עצמי- Self Care ,למניעה והפחתת שחיקה שניתן לשלב בשגרה היומיומית

- תרגול כלים ומהלכים לתשומת לב פנימה, להעמקה בתחושות, רגשות, מחשבות שעולות סביב העבודה טיפולית (ובחיים האישיים)

- תרגול מיומנויות של ליווי אדם אחר - איך ניתן להיות בסיטואציות מורכבות עם האדם שאותו אני מלווה?

- כלים ישימים ומועילים ל- Self-Care אותם ניתן לתרגל בעצמכם וכן יחד עם מטופלים ובני משפחה מטפלים.

הקורס מתאים למטפלים ממקצועות הבריאות שעובדים בטיפולי בית - (מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת, דיאטנים, רופאים, אחיות , עובדים סוציאלים), פסיכולוגים, למטפלים באמנויות, וכן למטפלים בתחום הרפואה המשלימה העובדים בטיפולי בית, ואשר חווים אתגרים ועומס רגשי ורוצים לחזק את נוכחותם הטיפולית ולקבל כלים יעילים ל self care במרחב טיפולי הבית.  

*הקבלה לקורס מותנית בשיחה התאמה (בזום)  - כדי להכיר ולבדוק אם מתאים, אני מקיימת פגישות עם המתעניינים.ות בקורס 

לקביעת שיחת התאמה לחצו כאן 

להרגיש בבית - למי הקורס מתאים?

המלצות ממשתתפי הקורס הקודם  

משתתפי קורס הפיילוט בן 6 מפגשים שהתקיים בשנת 2018 למרפאים ומרפאות בעיסוק 
שעובדים ביחידה לטיפולי בית בכללית מחוז דרום - משתפים בפרספקטיבה שלהם על השפעת הקורס חמש שנים לאחר סיומו 

קודם כל והכי חשוב קיבלתי מהקורס את הלגיטימציה להרגיש ולדבר על הדברים , עזר לי מאוד להבין שאני לא לבד ושבכלל יש מרחב שגם מכיל את זה וגם שיש מה לעשות עם זה, יש את האפשרות ואת הכלים להתבונן ולהתחבר לעצמי - מה שנקרא לחזור הבית, לחזור אליי פנימה ולהבין רגע מה מתאים לי ואם מתאים לי ובעיקר שזה לגיטימי ובעיקר שאין צורך באישור מהבחוץ ובכלל מישהו שמונע ממני לעשות את זה.

ללמוד אצלך הייתה חוויה כיפית, מרגיעה ומאוד  מאפשרת ונינוחה. הרגיש לי תרפויטי וגם מאוד מלמד.

החוויה של הקורס הייתה מצוינת, דרך שיתוף ווינטלציה וההסברים שלך היו מאוד ברורים וגם האמצעים שהשתמשת בהם – כל הדברים האקספרסיביים -הקלפים, הכתיבה והציורים וסכימה על גבי הלוח שעזרה לסדר את הדברים לפעמים, ובעיקר הדפים שנתת לנו של מה יכול לעזור , כמו שאלות מנחות שיכולות לעזור לי להתבונן פנימה.

אני חושבת שהקורס מאוד תרם לאינטראקציה הטיפולית בטיפולי הבית , הגעתי לטיפולים אחרי ממקום יותר מחוזק, יותר מבוסס בתוך עצמי

דנית משאש הלפרין

הארת את עיניי בנושא של לתת מקום למה שאני מרגישה, לעבד את התחושות שלי, להבין שיש לזה השפעה על המרחב הטיפולי, על התהליך. הרבה על העניין של שחיקה. הדברים שלמדנו בקורס הם כלים למניעה של שחיקה – כי ברגע שאתה נותן לעצמך מקום ואתה יודע לתת שם למה שעובר עליך ואתה נמצא ברגע , אתה מעבד את זה יותר נכון ויותר טוב.

היה מקסים ללמוד אצלך , את מעבירה את החומר בצורה  מאוד ברורה , מאוד קשובה למשתתפים, אני מרגישה שבאמת היה מקום לכל אחד להתבטא ולשתף וזה הרגיש מאוד בנוח. את יצרת את האווירה שבה הרגשנו בנוח להעלות את הנושאים, במקום בטוח שאפשר להתייעץ, לדבר, לחשוב.

אני חושבת שהקורס השפיע עליי באופן בו אני נותנת יותר מקום לרגשות בטיפול, יותר מאפשרת לעצמי להיות נוכחת עם המטופלים בקושי שלהם ולא לפחד מזה.. אני חושבת שזה נותן ערך מוסף לטיפול ומאפשר להניע תהליך ממקום יותר נכון. זה באמת היה קורס ייחודי 

חני חיון 

התחושה הכללית שאיתה יצאתי היא שזה היה קורס מיוחד. הוא פתח נקודת מבט אחרת מהקורסים האינפורמטיבים שאנו רגילות להשתתף בהם. שם אותי לרגע במרכז ואיפשר לי להביט בעצמי בתוך סיטואציית הטיפול. לשאול את עצמי שאלות ולהקשיב לעצמי 

יעל רובס אלקלעי

מה שקיבלתי מהקורס זה בעיקר לשים לב איפה התחושות שלי ביחס למה שקורה בביקורים עצמם ובין הביקורים.

אני מרגיש שהקורס עזר בעיקר בהתמודדות אחרי הביקורים – לעבד את מה שהיה בביקורים, לדאוג לזמן לעצמי, לאזן בין נתינה לקבלה.

נת"י שפירא

הקורס נתן לי כלים להקשבה והדבר המשמעותי הנוסף שהיה בו היה שפה שיכולה לדבר על רגשות בצורה אחרת ממה שידעתי עד אז. זה השליך על הכל – על ההורות שלי , לקחתי את השפה למטופלים שלי אבל אולי המקום הראשון שלקחתי אותה זה אליי, לעצמי וזה ממש היה משמעותי.

כשאנחנו מטפלים אנחנו מאוד ממוקדים למטופל שלנו, כל הפוקוס שלנו הולך אליו וזה משהו שמכוונים אותנו תמיד , פתאום היה מקום לי בתוך החוויה הזו

היה מקום איך להכניס את הנוכחות שלי בתוך טיפול, איך להיות מודעת לנוכחות שלי, איך לתת לעצמי מקום כשקשה,   תוך כדי שאני עם המטופל. זה נתן את האפשרות לא רק להיות ממוקדת בו ולהתעלם מעצמי.

 

זה עשה שינוי משמעותי בטיפולי הבית שלי ,ביכולת שלי לעבור ביקורים שהם יותר מורכבים ולחזור הביתה וגם אחרי הביקור, לאסוף את עצמי מזה ולהמשיך לביקור הבא כשיש לי כוחות אליו.

 וכצוות זה נתן לנו את היכולת להיות אחד בשביל השני- הקשבה אחרת ונוכחות. כשאנחנו יוצאים מביקורים  אנחנו יכולים לשתף ,  העלה את הרמה של השיח אחד עם השני בשיח בשיתוף ולקבל תמיכה , זה בנה בצוות כלים שלאורך זמן יש להם אפקט.  

אילה נוה

מדיניות ביטולים

מקדמה על סך 400 ש"ח תשולם במועד ההרשמה ולא תוחזר במקרה של ביטול. 

- היתרה תשולם בפתיחת הקורס והיא ניתנת לפרישה עד 5 תשלומים

 

- במקרה של ביטול עד שבועיים לפני פתיחת ההכשרה יוחזר התשלום במלואו בניכוי המקדמה בסך 400 ש"ח.

- במקרה של ביטול עד שבועיים שבועיים מתחילת הקורס יוחזרו 50% משכר הלימוד 

עלות הקורס

4000 ש"ח כולל מע"מ. 

מקדמה להבטחת מקומך בקורס-

400 ש"ח

הנחת הרשמה מוקדמת 400 ש"ח - 3600 ש"ח כולל מע"מ

ניתן לשלם בביט, פייבוקס או העברה בנקאית 

איפה ומתי?

הקורס כולל 10 מפגשים בקבוצה אינטימית (עד 10 משתתפים). 

כל המפגשים יתקיימו בימי רביעי בשעות אחר הצהריים אחת לשבועיים באופן פרונטלי.

הקורס יחל בנובמבר או דצמבר - בקרוב יפורסמו התאריכים

 

**בנוסף לכך ייערך מפגש הדרכה פרטני במשך של שעה ורבע במהלך או בסיום הקורס לבחירתכם.

**הקורס ילווה בקבוצת פייסבוק ייעודית להתייעצויות וליווי בין המפגשים. הליווי בקבוצה יהיה למשך חודשיים לאחר סיום הקורס.

מיקום: הבית של התמקדות בבית, דרך השלום 22 תל אביב (מרחק הליכה מתחנת רכבת השלום).

נעים להכיר, אני רונית לִבנה (לשעבר דורות)

ronit_11_edited.jpg

מרפאה בעיסוק משנת 2004. אני עוסקת בטיפולי בית ושיקום ביתי מטעם קופות חולים ובאופן פרטי משנת 2005. בעלת תואר ראשון ושני בריפוי בעיסוק.
מדריכה ומעבירה קורסים והכשרות למרפאים בעיסוק ומטפלים בטיפולי בית. מוסמכת בהתמקדות (Focusing) ומתמחה בגישת "התמקדות בבית" אשר נותנת דגש לנוכחות, הכרה ואמפתיה במערכות יחסים קרובות.
 

בשנים האחרונות אני חוקרת את שדה טיפולי הבית ומתמחה בקשר בין Self-Care ונוכחות טיפולית של מטפלים ובני משפחה מטפלים. מתוך שנים של ניסיון והבנה עמוקה של מורכבות הטיפול בבית גיבשתי חזון אשר נועד לאפשר למטפלים ובני משפחה מטפלים מגוון הכשרות וכלים להתמודדות רגשית, לחיזוק הנוכחות הטיפולית, למניעת שחיקה רגשית ופיזית ועל ידי כך מסייע להם בשיפור איכות הטיפול.

תכנית המפגשים וסילבוס

נושאי המפגשים:

- תשומת לב פנימה והשפעתה על תוצאות הטיפול

- אמפתיה לעצמי כמטפל/ת בטיפולי בית 

- מפת המשאבים האישית שלי

- מרחב וגבולות, התמודדות עם קונפליקטים

- האיכויות שלנו כמטפלים ומלווי תהליכים

- תפיסת התפקיד שלנו כמטפלים בטיפולי בית

- משולש טיפולי

bottom of page